hallinto hyvinvointipalvelut pääkuva

Navigaatiovalikko

Hyvinvointipalvelut sisältö

Hyvinvointipalvelut

Hyvinvointipalvelut vastaavat perusopetuksesta, esiopetuksesta, varhaiskasvatuksesta ja vapaa-ajan palveluista.

Hyvinvointipalvelut edistävät omalta osaltaan kuntalaisten hyvinvointia. Laadukas perusopetus ja varhaiskasvatus sekä nuoriso- liikunta- ja kulttuuripalvelut luovat perustan. Lisäksi kunta tarjoaa mahdollisuuksia aktiiviseen ja hyvinvoivaan elämään turvallisessa ja viihtyisässä elinympäristössä.

Hyvinvointipalvelut otsikko

Hyvinvointipalvelut

Sisältöjulkaisija

Riitta Lappalainen

Hyvinvointijohtaja
 040 834 7185
riitta.lappalainen@liperi.fi
Varolantie 3, 83100 Liperi

Maija Niemeläinen

Hallintosihteeri
 050 407 9575
maija.niemelainen@liperi.fi
Varolantie 3, 83100 Liperi

Henkilökuva

Riina Sorsa

Toimistosihteeri
 040 674 2820
riina.sorsa@liperi.fi
Varolantie 3, 83100 Liperi

Henkilökuva.

Eeva Elomäki

Hyvinvointi- ja hankekoordinaattori
 050 592 8635
eeva.elomaki@liperi.fi
Varolantie 3, 83100 Liperi

Perusopetus otsikko

Perusopetus

Opetus Liperi otsikko

Liperin koulu

Sisältöjulkaisija

Henkilökuva

Sanna Rissanen

Erityisluokanopettaja/koulunjohtaja
 040 568 4083
sanna.rissanen@edu.liperi.fi
Koulukuja 2, 83100 Liperi

Eeva Karttunen

Koulusihteeri 7-9 lk:t
 040 630 5919
eeva.karttunen@edu.liperi.fi
Laavupolku 2, 80400 Ylämylly

Opetus Ylämylly otsikko

Ylämyllyn koulu

Sisältöjulkaisija

Antti Ikonen

rehtori
 050 549 0071
antti.ikonen@edu.liperi.fi
Laavupolku 2, 80400 Ylämylly

Virpi Eronen

apulaisrehtori
 050 400 3284
virpi.eronen@edu.liperi.fi
Laavupolku 2, 80400 Ylämylly

Pirjo Pasanen

Apulaisrehtori
 0400 318 008
pirjo.pasanen@edu.liperi.fi
Patteristontie 12 e, 80400 Ylämylly

Henkilökuva

Maarit Nummila

Apulaisrehtori
 050 353 6691
maarit.nummila@edu.liperi.fi
Patteristontie 12 a, 80400 Ylämylly

Eeva Karttunen

Koulusihteeri 7-9 lk:t
 040 630 5919
eeva.karttunen@edu.liperi.fi
Laavupolku 2, 80400 Ylämylly

Kirsi Laakkonen

Koulusihteeri 1-6 lk:t
 040 630 5944
kirsi.laakkonen@edu.liperi.fi
Patteristontie 12 e, 80400 Ylämylly

Opetus Viinijärvi otsikko

Viinijärven koulu

Sisältöjulkaisija

Katja Ruotsalainen

Koulunjohtaja
 040 555 4876
katja.ruotsalainen@edu.liperi.fi
Kirkkotie 4, 83400 Viinijärvi

Maija Kuronen

Koulusihteeri
 0400 350 224
maija.kuronen@edu.liperi.fi
Kirkkotie 4, 83400 Viinijärvi

Opetus Salokylä otsikko

Salokylän koulu

Sisältöjulkaisija

Maija Kuronen

Koulusihteeri
 0400 350 224
maija.kuronen@edu.liperi.fi
Kirkkotie 4, 83400 Viinijärvi

Opetus Mattisenlahti otsikko

Mattisenlahden koulu

Sisältöjulkaisija

Opettajat Mattisenlahden koulu

Opettajat
 0400 130 076
Mattisenlahden koulutie 7, 80400 Ylämylly

Maija Kuronen

Koulusihteeri
 0400 350 224
maija.kuronen@edu.liperi.fi
Kirkkotie 4, 83400 Viinijärvi

Otsikko Honkalammen koulu

Honkalammen koulu

Sisältöjulkaisija

Sanna Mutikainen

rehtori
 050 388 6744
sanna.mutikainen@edu.liperi.fi
Ylämyllyntie 94, U-talo, 80400 Ylämylly

Kirsi Laakkonen

Koulusihteeri 1-6 lk:t
 040 630 5944
kirsi.laakkonen@edu.liperi.fi
Patteristontie 12 e, 80400 Ylämylly

Varhaiskasvatus otsikko

Varhaiskasvatus

Sisältöjulkaisija

Tiina Korhonen

Varhaiskasvatuksen johtaja
 040 766 0940
tiina.korhonen@liperi.fi
Varolantie 3, 83100 Liperi

Henkilökuva.

Katja Penttinen

Palvelusuunnittelija
 0400 428 397
katja.penttinen@liperi.fi
Varolantie 3, 83100 Liperi

Henkilökuva

Riina Sorsa

Toimistosihteeri
 040 674 2820
riina.sorsa@liperi.fi
Varolantie 3, 83100 Liperi

Annina Hirvonen

Päiväkodin johtaja
 040 740 1878
annina.hirvonen@edu.liperi.fi
Koulukuja 1, 83100 Liperi

Sanna Partanen

Päiväkodin johtaja
 040 766 0950
sanna.partanen@edu.liperi.fi
Ylämyllyntie 52, 80400 Ylämylly

Henkilökuva

Taina Kuivalainen

Päiväkodin johtaja
 050 410 7639
taina.kuivalainen@edu.liperi.fi
Viljatie 1, 80400 Ylämylly

Henkilökuva.

Jenni Nissinen

Päiväkodin johtaja
 050 308 6216
jenni.nissinen@edu.liperi.fi
Patteristontie 12 d, 80400 Ylämylly

Vapaa-aikapalvelut otsikko

Vapaa-aikapalvelut 

Sisältöjulkaisija

Reetta Partanen

Vapaa-aikapäällikkö
 0400 678 799
reetta.partanen@liperi.fi
Varolantie 3, 83100 Liperi

Riitta Linkola

kulttuuri-vapaa-aikaohjaaja
 0400 585 539
riitta.linkola@edu.liperi.fi
Varolantie 3, 83100 Liperi

Henkilökuva

Mira Kostamo

terveysliikunnanohjaaja
 040 582 6726
mira.kostamo@edu.liperi.fi
Koivutie 4, 83100 Liperi

Miia Nivala

Koulunuorisotyöntekijä
 040 670 6521
miia.nivala@edu.liperi.fi
Laavupolku 2, 80400 Ylämylly

Pauliina Sormunen

Etsivä nuorisotyöntekijä
 040 673 5106
pauliina.sormunen@edu.liperi.fi
Jäkäläpolku 2 A 1, 80400 Ylämylly

Henkilökuva

Jenna Korhonen

Etsivä nuorisotyöntekijä
 050 407 0636
jenna.korhonen@edu.liperi.fi
Jäkäläpolku 2 A 1, 80400 Ylämylly

Julia Vuojolainen

vapaa-aikakaohjaaja/harrastekoordinaattori
 050 421 7893
julia.vuojolainen@edu.liperi.fi
Koivutie 4, 83100 Liperi

Tanja Immonen

Vapaa-aikaohjaaja
 050 472 3209
Koivutie 4, 83100 Viinijärvi

Henkilökuva

Anni Kärjä

Vapaa-aikaohjaaja
 040 821 8307
anni.karja@edu.liperi.fi
Laavupolku 2, 80400 Ylämylly

Mikael McKeough

Vapaa-aikaohjaaja
 040 674 1748
mikael.mckeough@edu.liperi.fi
Joensuuntie 1, 83400 Viinijärvi

Anna Leskinen

vapaa-aikakaohjaaja
 050 302 8279
anna.leskinen@edu.liperi.fi
Koivutie 4, 83100 Liperi

Uutisen lisäys (ylläpito)

angle-left Kela tiedottaa: etuuksien käsittelyn ja maksujen turvaaminen ensisijaista

Kela tiedottaa: etuuksien käsittelyn ja maksujen turvaaminen ensisijaista

Kela pyytää tiedotteessaan asiakkaitaan hoitamaan Kela-asiansa verkossa, jos se vain on mahdollista. Palvelupisteissä asiointia kannattaa välttää, jos asiointi muita palvelukanavia käyttämällä on mahdollista.

Press release in English below. Kela has taken steps to prepare for a corona virus epidemic - securing the processing and payment of benefits given priority.

Kela on varautunut koronavirusepidemiaan – etuuksien käsittelyn ja maksujen turvaaminen ensisijaista

Kela pyrkii hidastamaan koronaviruksen leviämistä asiakkaidensa ja henkilökuntansa keskuudessa. Ohjeita asiakkaille on koottu Ajankohtaista koronatilanteesta -sivulle. Sivua päivitetään tilanteen kehittyessä.

Kela pyytää asiakkaitaan hoitamaan Kela-asiansa verkossa, jos se vain on mahdollista. Palvelupisteissä asiointia kannattaa välttää, jos asiointi muita palvelukanavia käyttämällä on mahdollista.

Niiden asiakkaiden, jotka eivät käytä verkkoasiointia, kannattaa lähettää hakemukset ja liitteet Kelaan postitse. Hakemuslomakkeita voi tulostaa Kelan verkkosivuilta. Jos verkkoasiointi tai paperihakemusten postittaminen ei ole mahdollista, asiakas voi soittaa puhelinpalveluun tai varata soittoajan.

Kela on valmistautunut tilanteeseen, jossa palvelupisteitä suljetaan koronaviruksen leviämisen rajoittamiseksi. Tällöin palvelupisteissä työskentelevät palveluasiantuntijat siirtyvät palvelemaan asiakkaita puhelimitse ja verkossa.

Etuuksien käsittely voi ruuhkautua

Koronaviruksen leviäminen epidemiaksi voi vaikuttaa Kelan etuuksien käsittelyyn. Vaikutuksia selvitetään parhaillaan, ja niistä kerrotaan Ajankohtaista koronatilanteesta-sivulla. Sivulta löytyvät jatkossa linkit eri tilanteisiin liittyviin ohjeisiin ja tiedotteisiin.

Kelassa on varauduttu siihen, että sen eri toiminnot ovat turvattuja laajassa koronaviruksen aiheuttamassa epidemiassa. Tähän pyritään muun muassa ohjaamalla Kelan henkilöstöä etätyöhön. Työmatkat on lopetettu toistaiseksi. Kaikki ulkomailta palaavat Kelan työntekijät jäävät varotoimenpiteenä etätyöhön 14 vuorokaudeksi. Etätyöyhteyksien kapasiteettia on lisätty, jotta mahdollisimman moni kelalainen voi tehdä työtään kotoaan.

Hakemusten käsittely voi ruuhkautua epidemiatilanteessa. Tällöin Kela voi päättää, että käytettävissä olevat resurssit suunnataan välittömästi toimeentuloa turvaaviin etuuksiin.

Kela on varautunut sairauspäiväraha- ja tartuntatautipäivärahahakemusten kasvuun siirtämällä tarvittaessa henkilökuntaa niiden käsittelyyn.

Lue lisää

Ajankohtaista koronatilanteesta www.kela.fi/korona
Kelan asiakaspalvelu www.kela.fi/asiakaspalvelu
Näin varaat soittoajan www.kela.fi/varaa-aika
Kelan lomakkeet www.kela.fi/lomakkeet

---

Kela has taken steps to prepare for a corona virus epidemic - securing the processing and payment of benefits given priority

Kela strives to limit the spread of the corona virus among its customers and personnel. Instructions for customers will be available on the page Update on the coronasituation. The page will be updated as the situation evolves.

Kela asks customers to contact Kela online, whenever possible. Visits to Kela’s customer service points should be avoided if it is possible to contact Kela using some other service channel.

Customers who do not use Kela’s e-services can send applications and supporting documentation to Kela by mail. The application forms can be printed from Kela’s website. If it is not possible to use the e-services or send a paper form by mail, the customer can contact Kela’s telephone service or book an appointment for service by phone.

Kela has taken steps to prepare for a situation where customer service points may have to be closed to limit the spread of the corona virus. In such a case, the customer service advisors at the customer service points will shift their job tasks to providing service to customers by phone and online.

Possible delays in the processing of benefits

If the spread of the corona virus reaches epidemic proportions, this may affect the benefit processing at Kela. The effects are currently being investigated and information about them will be available on the page Update on the coronasituation. The page will contain links to instructions and notices for different situations.

Kela has taken steps to secure its operations even in the case of a widespread corona virus epidemic. One such step is for instance to recommend telecommuting for Kela’s personnel. All business trips have been discontinued until further notice. All Kela staff who return from abroad will as a precaution be ordered to telecommute from home for 14 days. The capacity of the telecommuting connections has been increased so that as many Kela staff as possible can work from home.

In case of an epidemic, there may be delays in the processing of applications. In such a case, Kela may decide that the available resources will immediately be concentrated on the benefits that are intended to secure people’s income.

Kela has taken steps to prepare for an increase in the number of applications for sickness allowance and sickness allowance on account of an infectious disease by assigning personnel to handle these cases, when necessary.

Read more

Update on the coronasituation www.kela.fi/web/en/corona (to be published soon)
Kela’s customer service hwww.kela.fi/web/en/customer-service
How to book an appointment for service by phone www.kela.fi/appointments
Kela’s forms www.kela.fi/forms

Liperin logo harmaalla pohjalla

SOME painikkeet

Sivu arviointi ja palaute