Vesilaitoksen häiriöviestintä, pääkuva

Navigaatiovalikko

Vesilaitoksen häiriöviestintä, sisältö

Vesilaitoksen häiriöviestintä

Voit jatkossa saada tekstiviesti-ilmoituksen vedenjakelun käyttökatkoista. Julkisia numeroita ei tarvitse lisätä portaaliin, mutta jos numerosi on salainen, voit rekisteröidä sen itse mukaan. Löydät ajantasaisen häiriökartan alempaa tältä sivulta.

Tiedotamme tekstiviestillä käyttökatkoista joko etukäteen tai nopeasti äkillisen häiriön johdosta, jotta voit varautua siihen. Tiedottaminen lisää turvallisuutta sekä luottamusta. Jos sinulla on julkisesti saatavilla oleva puhelinnumero, sinun ei tarvitse rekisteröidä sitä asiakasportaaliin.

Lähetämme tekstiviestin automaattisesti yli 16-vuotiaille asukkaille, joiden puhelinnumero ja osoite on julkinen.

Jos sinulla on käytössäsi salainen tai estetty puhelinnumero tai työliittymä, on sinun rekisteröitävä puhelinnumerosi alla, jotta voit saada tekstiviestit.

Myös vuokra- tai vapaa-ajan asunnon, kesämökin tai vastaavan omistaja voi rekisteröidä puhelinnumeronsa siihen osoitteeseen, mikäli vakituinen koti-osoite on muualla. Tiedotteita voi tilata itselleen useammasta osoitteesta.

Näin rekisteröit numerosi:

Rekisteröi numerosi palveluun erikseen, jos

  • puhelinliittymäsi on salainen tai prepaid
  • puhelinliittymäsi on rekisteröity muuhun kuin koti-osoitteeseen (esim. työpuhelin tai kesämökki)
  • olet kieltänyt operaattoriasi luovuttamasta numeroa/osoitettasi

PIN-koodin tilaaminen

  1. Kirjoita kenttiin nimesi ja puhelinnumerosi (muodossa 0401234567) ja/tai sähköpostiosoitteesi.
  2. Klikkaa Lähetä PIN-koodi -painiketta. Saat pian nelinumeroisen PIN-koodin tekstiviestillä ja/tai sähköpostitse.
  3. Kirjoita saamasi PIN-koodi sille varattuun kenttään.
  4. Klikkaa OK-painiketta.

Katuosoitteen lisääminen

  1. Kirjoita erillisiin kenttiin ensin postinumero, sitten kadunnimi ja talon numero. Huom. kentissä on automaattinen täyttö, odota hetki tietoja syöttäessä!
  2. Tarkista kirjoittamasi osoitetiedot ja klikkaa Jatka-painiketta vahvistaakseni osoitetietosi rekisteröiminen.
  3. Valmista tuli! Saat jatkossa valitsemallasi tavalla viestin, jos ilmoittamaasi osoitteeseen tulee vika- tai häiriötilanne. Voit tämän jälkeen sulkea välilehden/selaimen.

Voit lisäksi rekisteröidä enemmänkin kuin yhden osoitteen, esimerkiksi kesämökin tai lähiomaisen osoitteen. Huoltoyhtiöt, isännöitsijät ja muut yritykset voivat tilata hallinnoimansa kiinteistön osoitteesta häiriötiedotteet.

Mikäli asiakas on lisännyt sähköpostiosoitteensa lisäyhteystiedoksi, järjestelmä lähettää myös sähköpostia samalla sisällöllä. Sähköpostiviestit tulevat osoitteesta Liperin kunnan vesilaitos, e-mail@noreply.nu.

Tietojen päivitys tai poistaminen

Jos osoitteesi tai puhelinnumerosi muuttuu, voit aina päivittää tietojasi kirjautumalla uudelleen. Jos et halua vastaanottaa viestejä, voit poistaa tietosi samaa kautta.

Tilaa uusi PIN-koodi yllä olevien ohjeiden mukaisesti, kun haluat muokata tai poistaa tietojasi.

Tietosuoja

Emme käytä järjestelmään tallennettuja numeroita muuhun kuin häiriötiedottamiseen. Numeroita ei myydä tai luovuteta eteenpäin ja ne pysyvät tallessa salasanasuojatulla palvelimella, johon on pääsy vain tekstiviestijärjestelmää käyttävillä henkilöillä.

Lue tästä vesihuoltolaitoksen tietosuojaseloste.

Huomaathan, että kunnallinen toimija ei koskaan kysy esim. maksutietoja tai lähetä laskuja tekstiviestillä asiakkailleen. Jos tällaista esiintyy, voi kyseessä olla tietojenkalastelu puhelimella. Ole tällöin heti yhteydessä vesihuoltolaitokseen.

Häiriöilmoitukset tekstinä

Häiriökartta

Yhteystiedot

Kari Riikonen

Vesihuoltopäällikkö
 0400 279 991
kari.riikonen@liperi.fi
Varolantie 3, 83100 Liperi

SOME painikkeet

Sivu arviointi ja palaute