Varhaiskasvatuksen asiakasmaksut pääkuva

Navigaatiovalikko

Elisa Chat - Varhaiskasvatus

Varhaiskasvatuksen asiakasmaksut sisältö

Varhaiskasvatuksen asiakasmaksut

Liperin kunnan varhaiskasvatuksessa on käytössä tuntiperusteinen maksujärjestelmä.

Liperin varhaiskasvatuksessa käytämme tuntiperusteista maksujärjestelmää, joka perustuu lapsen todelliseen varhaiskasvatuksen tarpeeseen. Maksu määräytyy perhekoon, varaamanne palveluntarpeen ja samassa taloudessa asuvien huoltajien (mukaan lukien avo- tai aviopuolison) tulojen perusteella.

Palveluntarve, perheen tulot sekä mahdolliset muutokset ilmoitetaan Daisyssä. Palveluntarpeen muutos ja uusi maksu astuvat voimaan seuraavan kuukauden alusta. Palveluntarve on voimassa minimissään kolme kuukautta.

Osa tulotiedoista (palkkatulot luontaisetuineen, eläkkeet sekä Kelan maksamat etuudet) tarkistetaan suoraan tulorekisteristä.

Muiden kuin edellä mainittujen tulojen osalta perheen tulee ilmoittaa tulot Daisyssä viimeistään kahden viikon kuluessa varhaiskasvatuksen alkamisesta.

Hakemuksella voi myös ilmoittaa sitoutuvansa maksamaan korkeimman varhaiskasvatusmaksun, tällöin tulotietoja ei tarkisteta tulorekisteristä.

Erikseen ilmoitettavia tuloja ovat muun muassa:

  • yrittäjän tuloselvitys
  • vuokratulot
  • pääoma-, korko- ja osinkotulot
  • metsätulo

Katso ohje tulojen ilmoittamisesta alla olevasta pudotusvalikosta.

Mikäli tulotiedot löytyvät tulorekisteristä, muuttuvien tulojen tarkistuspyynnön voi ilmoittaa Daisyn kautta tai olemalla yhteydessä varhaiskasvatuksen toimistosihteeriin. Samalla tavalla voi myös ilmoittaa perhekoon muutokset.

Laskuri auttaa arvioimaan varhaiskasvatusmaksun määrän.

Ohje tulojen ilmoittamiseksi

Avaa tästä ohje tulojen ilmoittamiseksi

Uutisen lisäys (ylläpito)

angle-left Joensuun seudun joukkoliikenne kysyy korona-ajan bussiliikenteen kokemuksista

Joensuun seudun joukkoliikenne kysyy korona-ajan bussiliikenteen kokemuksista

Kyselyssä kartoitetaan kokemusten lisäksi myös ideoita ja toiveita bussimatkustamisen turvallisuuden kehittämiseen. Kysely on avoinna tammikuun loppuun asti.

Joensuun seudun joukkoliikenne (JOJO) tekee kyselyn, jolla selvitetään matkustajien mielipiteitä ja kokemuksia korona-ajan julkisesta liikenteestä.

Koronaviruksen vaikutus näkyy myös Joensuun seudun julkisessa liikenteessä vähentyneinä matkustajamäärinä. Vuonna 2020 tehtiin JOJO-liikenteessä 1,7 miljoonaa matkaa. Vastaavasti vuoden 2019 matkamäärä oli 2,4 miljoonaa matkaa eli matkamäärät vähenivät 30 %.

Kyselyn tavoitteena on kerätä tietoa, kuinka JOJO-alueen busseissa matkustamisesta voitaisiin tehdä entistä turvallisempaa. Samalla kerätään materiaalia joukkoliikenteen markkinointiin, jota on tarkoitus tehostaa kevään aikana.

Kyselyssä on kymmenen kysymystä ja siihen on helppo ja nopea vastata. Kyselyssä kartoitetaan kokemusten lisäksi myös ideoita ja toiveita bussimatkustamisen turvallisuuden kehittämiseen.

Kyselyyn vastataan nimettömänä. Halutessaan voi osallistua myös arvontaan, jossa yhteystietonsa jättäneiden kesken arvotaan viisi kappaletta neljäntoista vuorokauden Waltti-lippuja Joensuun joukkoliikenteen JOJO -linjoille.

Kysely on avoinna tammikuun loppuun asti.

Uutinen julkaistu uudelleen url-osoitteen korjaamiseksi.

Kolme emojia eri ilmeillä, kasvoillaan JOJO-kasvomaskit

Yhteystiedot

Henkilökuva

Riina Sorsa

Toimistosihteeri
 040 674 2820
riina.sorsa@liperi.fi
Keskustie 3, 83100 Liperi

Henkilökuva.

Katja Penttinen

Palvelusuunnittelija
 0400 428 397
katja.penttinen@liperi.fi
Keskustie 3, 83100 Liperi

Kunnanvirasto

Varolantie 3, 83100 Liperi
Katso sijainti

PL 20, 83101 Liperi
 

SOME painikkeet

 

Sivu arviointi ja palaute