Navigaatiovalikko

Sidonnaisuusilmoitukset sisältö

Sidonnaisuusilmoitukset

Keskeisten päättäjien ja viranhaltijoiden sidonnaisuudet ovat kaikkien luettavissa.

Keskeisissä tehtävissä Liperissä toimivat luottamushenkilöt sekä viranhaltijat ilmoittavat julkisesti, missä kaikissa johtotehtävissä tai luottamustoimissa he toimivat Liperin kunnan lisäksi.

Kun sidonnaisuudet ovat kaikkien nähtävillä, päätöksenteko ja hallinto toimivat avoimesti ja liperiläiset pystyvät itse arvioimaan vaikuttavatko sidonnaisuudet päätöksiin.

Sidonnaisuusilmoitukset tehdään, että päätöksenteko olisi mahdollisimman avointa.

Sidonnaisuusilmoituksissa kerrotaan johtotehtävistä tai luottamustoimista elinkeinotoimintaa harjoittavissa yrityksissä ja muissa yhteisöissä, merkittävästä varallisuudestaan (liittyy elinkeinotoimintaan tai sijoitustoimintaan) sekä muistakin sidonnaisuuksista, joilla voi olla merkitystä luottamus- ja virkatehtävien hoitamisessa.

Ilmoitusvelvollisia luottamushenkilöitä ovat:

  • valtuuston puheenjohtaja ja varapuheenjohtajat
  • kunnanhallituksen puheenjohtajat, jäsenet ja varajäsenet
  • lautakunnan puheenjohtajat ja varapuheenjohtajat (myös keskusvaalilautakunta)
  • maankäyttö- ja rakennuslain tarkoittamia tehtäviä hoitavan toimielimen jäsenet (elinympäristölautakunta ja sen lupajaos) - velvollisuus koskee myös toimielinten varajäseniä

Viranhaltijoista ilmoitusvelvollisia ovat:

  • kunnanjohtaja
  • kunnanhallituksen ja lautakunnan esittelijät

Ilmoitukset ja muutokset

Ilmoitus sidonnaisuuksista täytyy tehdä kahden kuukauden kuluessa tehtävään valitsemisesta. Sidonnaisuusilmoitusta ei tarvitse tehdä vuosittain, mutta mahdolliset muutokset sidonnaisuuksissa on ilmoitettava heti.

Sidonnaisuusilmoituksen tai muutoksen aiemmin ilmoitettuun voit tehdä tästä

Sidonnaisuusilmoitusten rekisteriseloste 

Liperin kunnan sidonnaisuusilmoitukset voit katsoa tästä:

Sidonnaisuusilmoitukset_upote

Uutisen lisäys (ylläpito)

angle-left Hankekoordinaattorin tehtävä haettavana

Hankekoordinaattorin tehtävä haettavana

Haemme hankekoordinaattoria koko kuntaa koskevien hankkeiden valmisteluun, hakuun ja toteutuksen ohjaukseen. Haku on avoinna 7. maaliskuuta 2021 klo 23:59 asti.

Haemme Liperin kuntaan hankekoordinaattoria määräaikaiseen tehtävään.

Hankekoordinaattori keskittyy koko kuntaa koskevien suurempien hankkeiden valmisteluun, hakuun ja toteutuksen ohjaukseen.

Haettavia hankkeita ovat esimerkiksi elinympäristöpalveluissa liikuntapaikka- ja puistorakentamiseen liittyvät hankkeet, tytäryhtiöiden, esimerkiksi Lipertek Oy:n kehityshankkeet sekä keskushallinnon yleiset hankkeet. Myöhemmin mukaan voivat tulla myös hyvinvointipalveluiden hankkeet.

Työssään hankekoordinaattori:

  • Toimii EU:n rakenne- ja kehitysrahaston, kansallisten rahastojen ja muiden avustushakujen koordinoijana ja hakujen valmistelijana.
  • Toimii ja edistää seudullista ja alueellista hanke- ja kehitysrahastotoimintaa ja on yhteyshenkilönä muun muassa Pohjois-Karjalan maakuntaliiton ja ELY-keskuksen suuntaan.
  • Avustaa palvelualueiden ja tytäryhtiöiden omaa hanke- ja kehitystoimintaa avustusten ja hankkeiden hakemisessa sekä koordinoi myös hankkeiden väli- ja loppuraportointia.
  • Tukee kunnan ja tytäryhtiöiden viestintää.

Hankekoordinaattori sijoittuu keskushallintopalveluihin talouspalveluiden tulosyksikköön.

Hankekoordinaattorin tehtävä on määräaikainen vuoden 2023 loppuun saakka.

Hakuaika päättyy 7.3.2021 klo 23:59. Haastattelut voidaan aloittaa jo hakuaikana!

Kädet kannettavan tietokoneen näppäimistöllä

Lisätietoja antaa:

SOME painikkeet

Sivu arviointi ja palaute