Navigaatiovalikko

Päätöksenteko sisältö

Päätöksenteko

Liperin kunnan ylintä päätösvaltaa käyttää 35-jäseninen valtuusto, joka valitaan joka neljäs vuosi toimitettavissa kunnallisvaaleissa.

Kunnanhallitus vastaa kunnan hallinnosta ja taloudenhoidosta sekä toimeenpanee valtuuston päätökset. Kunnanhallituksessa on 9 valtuuston valitsemaa jäsentä.

Tietosuojalainsäädäntö rajoittaa yksityishenkilöitä koskevien henkilötietojen julkaisemista internet-sivuilla. Tästä syystä pöytäkirjat poistetaan verkkosivuilta puolen vuoden säilyttämisen jälkeen ja lainsäädännön mukaan salassa pidettäviä asioita ei julkaista.

Mikäli yksityishenkilön henkilötietoja on välttämätön olla pöytäkirjoissa, ne poistetaan valitusajan päätyttyä verkkosivuilta.

Esityslistat ja pöytäkirjat ja kuulutukset ja ilmoitukset löydät omilta sivuiltaan vasemmalla olevasta valikosta.

Uutisen lisäys (ylläpito)

angle-left Siun sote kerää palautetta kuljetuspalveluista ja vammaispalveluista

Siun sote kerää palautetta kuljetuspalveluista ja vammaispalveluista

Siun sote kerää asiakaspalautetta vammaispalvelulain ja sosiaalihuoltolain mukaisen kuljetuspalvelun asiakkailta sekä vammaispalvelujen asiakkailta palvelujen kehittämiseksi. Kyselyihin vastataan nimettömänä ja annettu palaute käsitellään luottamuksellisesti.

Kuljetuspalvelujen asiakaspalautekysely

(vastaa viimeistään 17.4.2020)

Kuljetuspalvelujen asiakaspalautekyselyllä kerätään tietoa vammaispalveluasetuksen (VpL) 8 §:n sekä sosiaalihuoltoasetuksen (ShL) 23 §:n perusteisesta kuljetuspalvelusta. Tähän kuljetuspalveluun kuuluvat työssä käymisen, opiskelun, asioimisen, yhteiskunnallisen osallistumisen, virkistyksen tai muun sellaisen syyn vuoksi tarpeelliset, jokapäiväiseen elämään kuuluvat kuljetukset. Palautetta kerätään vuoden 2020 ajalta.

Kyselylomakkeella ei kerätä tietoa KELA-kyydeistä. KELA-kyytejä ovat terveydenhoitomatkat, joita ovat esimerkiksi: lääkäri-, laboratorio- ja terapiakäynnit, apuvälineiden sovituskäynnit tai lääkärin määräämät tutkimus ja hoitokäynnit. Kyselyn tarkoituksena on kerätä palautetta kokemuksista kuljetuspalvelun käytöstä. Kyselyn painopiste ei siten ole lakisääteisissä ohjeistuksissa, kuten esimerkiksi kuljetusten omavastuuosuudessa tai perheenjäsenten oikeudessa kulkea kuljetukseen oikeutetun kanssa samalla kyydillä.

Kuljetuspalvelun asiakaspalautekysely toteutetaan yhteistyönä Siun soten, Pohjois-Karjalan Sosiaaliturvayhdistyksen ja Pohjois-Karjalan Matkojenyhdistelykeskuksen (MYK) kesken. Asiakaspalautetta hyödynnetään vammaispalvelulain ja sosiaalihuoltolain mukaisen kuljetuspalvelun kehittämisessä sekä kuljetuspalvelukilpailuttamisessa.

Vammaispalvelujen asiakaspalautekysely

(vastaa viimeistään 17.4.2020)

Vammaispalvelujen asiakaspalautekyselyllä kerätään palautetta vammaispalvelun sosiaalityöstä, sosiaaliohjauksesta ja palveluohjauksesta. Asiakaspalautekysely toteutetaan Siun soten ja Pohjois-Karjalan Sosiaaliturvayhdistyksen yhteistyönä.

Kyselyt on postitettu palautuskuoren kera asiakkaille viikolla 13, mutta niihin voi myös vastata sähköisesti. Vastaa kyselyihin viimeistään 17.4.2020. Linkit löytyvät ylempää tekstistä.

Mikäli tarvitset puhelimitse apua lomakkeen täyttämisessä, voit ottaa yhteyttä: Pohjois-Karjalan Sosiaaliturvayhdistys ry, Oona Hämäläinen, p. 046 964 5133.

Palvelujen kehittämiseksi kyselyjen tuloksista järjestetään keskustelutilaisuudet asiakkaille. Koronavirustilanteesta johtuen nämä huhti- ja toukokuulle suunnitellut asiakastilaisuudet siirtyvät, ja ne järjestetään tilanteen niin mahdollistaessa.

 

Kaksi ihmistä pitelemässä toisiaan kädestä, kuvaan rajattu vain kädet

SOME painikkeet

Sivu arviointi ja palaute