Navigaatiovalikko

Maksut ja taksat sisältö

Maksut ja taksat

Täältä löydät Liperin kunnan käytössä olevat maksut ja taksat.

Maksuosoite

Liperin kunnan laskuilla on jatkossa Liperin Osuuspankin tilinumero FI98 5234 0320 0001 82.

E-lasku- tai suoramaksusopimuksen tehneille asiakkaille uusi tilinumero päivittyy automaattisesti ja maksut ohjautuvat seuraavan kerran kunnan uudelle tilille.

Jos olet paperilaskuasiakas ja sinulla on verkkopankissa tallennettuja maksupohjia, toivomme sinun muuttavan maksupohjiin kunnan uuden tilinumeron.

Aiemmin käytössä ollut Danske Bankin tili jää kuitenkin Liperin kunnan käyttöön, eli maksut välittyvät edelleen myös vanhoilla tilitiedoilla.

Laskutamme kuluttaja-asiakkaitamme e-laskulla, paperilaskulla tai suoramaksusopimuksella.

Suosittelemme siirtymistä e-laskuun.

Tarvittaessa lähetämme edelleen myös paperilaskuja

Kunnan laskut saat muutettua e-laskuiksi tehtyäsi sopimuksen omassa verkkopankissasi. Käytä tunnisteena Liperin kunnan edellisen laskun viitettä. Tämän jälkeen kaikki Liperin kunnan laskut tulevat verkkopankkiisi.

Maksut ja taksat 2024:

Elinympäristöpalveluiden taksoista löydät Liperin kunnan vesihuoltolaitoksen, maankäytön, maa-ainesten, rakennusvalvontaviranomaisen, ympäristönsuojeluviranomaisen, ruokapalveluiden sekä myös muut elinympäristöpalveluihin liittyvät yleiset taksat.

 

Uutisen lisäys (ylläpito)

angle-left Hyvinvointialueen strategiatyössä asukaskyselyvaihe

Hyvinvointialueen strategiatyössä asukaskyselyvaihe

Asukkaille suunnattu kysely on avoinna 15.8. asti. Asukaskyselyyn voi vastata myös paperilomakkeella, joita on jaossa järjestöjen ylläpitämissä kansalaisten kohtaamispaikoissa maakunnassa tai sen voi tulostaa verkkosivuilta www.siunsote.fi/hyvinvointialue.

Pohjois-Karjalan hyvinvointialueen strategiatyö on edennyt lausuntokierrokselle ja asukaskyselyvaiheeseen. Strategialuonnos on lähetetty kommentoitavaksi eri sidosryhmille, ja asukkaille on laadittu oma kysely, jossa voi ottaa kantaa strategian sisältöön.

Asukkaille suunnattu kysely on avoinna 15.8. asti ja siihen voi käydä vastaamassa Pohjois-Karjalan hyvinvointialueen verkkosivuilla.

Kyselyyn on helppo vastata, lisäksi asukkailla sekä asiakkailla on mahdollisuus myöhemmin vaikuttaa konkreettisen toiminnan suunnitteluun. Hyvinvointialueen kuntakierrokset käynnistyvät syksyllä, ja marraskuussa on tarkoitus jalkautua kaikkiin kuntiin kysymään näkemyksiä palvelusuunnitelmasta, kumppanuuspäällikkö Maarita Mannelin kertoo.

Tämän kyselyn tarkoitus on osallistaa hyvinvointialueen asukkaat ja asiakkaat tulevaisuuden suunnittelutyöhön. On tärkeää saada heidän äänensä kuuluviin. Toivottavasti vastauksia saadaan laajasti koko Pohjois-Karjalasta, Mannelin jatkaa.

Strategian valmisteluun ovat aiemmin osallistuneet aluevaltuutetut, lautakunnat ja vaikuttamistoimielimet sekä Siun soten henkilöstö. Etenkin henkilöstön osallisuutta on korostettu. Aluevaltuusto käsitteli laajan henkilöstökyselyn tulokset kokouksessaan 15.6. ja teki tarvittavat muutokset strategialuonnokseen. Lisäksi henkilöstölle on juhannusviikolla avattu tarkentava osallisuuskysely strategisista tavoitteista.

Asukaskyselyyn voi vastata myös paperilomakkeella, joita on jaossa järjestöjen ylläpitämissä kansalaisten kohtaamispaikoissa maakunnassa tai sen voi tulostaa verkkosivuilta www.siunsote.fi/hyvinvointialue.

Vastanneiden kesken arvotaan kulttuuriseen hyvinvointiin liittyviä palkintoja. Kyselyn vastaukset kerätään nimettömänä, eikä arvontaan jätettyjä henkilötietoja yhdistetä kyselyn vastauksiin.

Kyselyn tuloksista tiedotetaan elokuussa Pohjois-Karjalan hyvinvointialueen verkkosivuilla.

Tavoitteena on, että aluevaltuusto hyväksyy hyvinvointialuestrategian syksyllä 2022.

Lisätiedot: Kumppanuuspäällikkö Maarita Mannelin, puh. 013 330 4762, maarita.mannelin(at)siunsote.fi

Hoitaja mittaamassa potilaan verenpainetta ja sykettä

SOME painikkeet

Sivu arviointi ja palaute