Navigaatiovalikko

Lautakunnat sisältö

Lautakunnat

Lautakunnat tekevät päätöksiä oman palvelualueensa asioista. Liperin kunnassa on viisi lautakuntaa ja yksi jaosto.

Elinympäristölautakunta sisältö

Elinympäristölautakunta

Elinympäristölautakunta vastaa Liperin kunnan maankäytöstä, rakennusvalvonnasta, kunnan kiinteistöistä, kaavateistä, vesihuollosta ja ruokapalveluista. Elinympäristölautakunta huolehtii näiden kokonaisuuksien toiminnan, talouden ja organisaation kehittämisestä. Samalla lautakunta valvoo suunnittelua ja toteutusta ja seuraa tuloksia.

Elinympäristölautakunnassa on yhdeksän varsinaista jäsentä ja heillä jokaisella on henkilökohtainen varajäsen. Lautakunta kokoontuu kerran kuukaudessa.

Elinympäristölautakunnan jäsenet

Elinympäristölautakunnan jäsenet

Elinympäristölautakunnan lupajaos sisältö

Elinympäristölautakunnan lupajaos

Lupajaos toimii kunnan lakisääteisenä rakennusvalvontaviranomaisena ja ympäristönsuojeluviranomaisena. Lisäksi lupajaos hoitaa tielautakunnan ominaisuudessa yksityistielaissa sille säädettyjä velvoitteita. Lupajaos kokoontuu tarvittaessa.
 

Elinympäristölautakunnan lupajaoksen jäsenet

Elinympäristölautakunnan lupajaoksen jäsenet

Hyvinvointilautakunta sisältö

Hyvinvointilautakunta

Hyvinvointilautakunta vastaa Liperin kunnan varhaiskasvatuksen, perusopetuksen ja vapaa-aikapalveluiden järjestämisestä. Lautakunnan keskeisimpänä tehtävänä on edistää liperiläisten hyvinvointia.

Hyvinvointilautakunnassa on yhdeksän varsinaista jäsentä ja heillä jokaisella henkilökohtainen varajäsen. Hyvinvointilautakunta kokoontuu pääsääntöisesti kunkin kuukauden toisena torstaina kello 17. 

Hyvinvointilautakunnan jäsenet

Hyvinvointilautakunnan jäsenet

Maaseutulautakunta sisältö

Maaseutulautakunta

Maaseutulautakunta on Joensuun seudun maaseutupalveluiden yhteislautakunta. Lautakunta vastaa maaseutupalveluiden järjestämisestä jäsenkuntien alueella.
Lautakunnassa on yksi jäsen jokaisesta mukana olevasta kunnasta (Liperi, Juuka, Outokumpu, Polvijärvi, Joensuu, Kontiolahti, Ilomantsi). Kaikkiaan lautakunnassa on seitsemän jäsentä ja heillä jokaisella henkilökohtainen varajäsen.
Lautakunta kokoontuu tarvittaessa.

Maaseutulautakunnan puheenjohtajan nimeää Liperin kunta ja varapuheenjohtajan Joensuun kaupunki.

Maaseutulautakunnan jäsenet

Maaseutulautakunnan jäsenet

Tarkastuslautakunta sisältö

Tarkastuslautakunta

Tarkastuslautakunta vastaa Liperin kunnan hallinnon ja talouden tarkastuksesta ja arvioinnista. Tarkastuslautakunta on kuntalain nojalla lakisääteinen toimielin. Lautakunnassa on kuusi jäsentä ja heillä henkilökohtaiset varajäsenet. Tarkastuslautakunta kokoontuu tarvittaessa.

Tarkastuslautakunnan jäsenet

Tarkastuslautakunnan jäsenet

Keskusvaalilautakunta sisältö

Keskusvaalilautakunta

Keskusvaalilautakunta huolehtii vaalien järjestämisestä Liperissä. Lautakunta kokoontuu tarvittaessa vaalien aikana.

Keskusvaalilautakunnan jäsenet

Keskusvaalilautakunnan jäsenet

Uutisen lisäys (ylläpito)

angle-left Hankekoordinaattorin tehtävä haettavana

Hankekoordinaattorin tehtävä haettavana

Haemme hankekoordinaattoria koko kuntaa koskevien hankkeiden valmisteluun, hakuun ja toteutuksen ohjaukseen. Haku on avoinna 7. maaliskuuta 2021 klo 23:59 asti.

Haemme Liperin kuntaan hankekoordinaattoria määräaikaiseen tehtävään.

Hankekoordinaattori keskittyy koko kuntaa koskevien suurempien hankkeiden valmisteluun, hakuun ja toteutuksen ohjaukseen.

Haettavia hankkeita ovat esimerkiksi elinympäristöpalveluissa liikuntapaikka- ja puistorakentamiseen liittyvät hankkeet, tytäryhtiöiden, esimerkiksi Lipertek Oy:n kehityshankkeet sekä keskushallinnon yleiset hankkeet. Myöhemmin mukaan voivat tulla myös hyvinvointipalveluiden hankkeet.

Työssään hankekoordinaattori:

  • Toimii EU:n rakenne- ja kehitysrahaston, kansallisten rahastojen ja muiden avustushakujen koordinoijana ja hakujen valmistelijana.
  • Toimii ja edistää seudullista ja alueellista hanke- ja kehitysrahastotoimintaa ja on yhteyshenkilönä muun muassa Pohjois-Karjalan maakuntaliiton ja ELY-keskuksen suuntaan.
  • Avustaa palvelualueiden ja tytäryhtiöiden omaa hanke- ja kehitystoimintaa avustusten ja hankkeiden hakemisessa sekä koordinoi myös hankkeiden väli- ja loppuraportointia.
  • Tukee kunnan ja tytäryhtiöiden viestintää.

Hankekoordinaattori sijoittuu keskushallintopalveluihin talouspalveluiden tulosyksikköön.

Hankekoordinaattorin tehtävä on määräaikainen vuoden 2023 loppuun saakka.

Hakuaika päättyy 7.3.2021 klo 23:59. Haastattelut voidaan aloittaa jo hakuaikana!

Kädet kannettavan tietokoneen näppäimistöllä

Lisätietoja antaa:

SOME painikkeet

Sivu arviointi ja palaute