hallinto hyvinvointipalvelut pääkuva

Navigaatiovalikko

Hyvinvointipalvelut sisältö

Hyvinvointipalvelut

Hyvinvointipalvelut vastaavat perusopetuksesta, esiopetuksesta, varhaiskasvatuksesta ja vapaa-ajan palveluista.

Hyvinvointipalvelut edistävät omalta osaltaan kuntalaisten hyvinvointia. Laadukas perusopetus ja varhaiskasvatus sekä nuoriso- liikunta- ja kulttuuripalvelut luovat perustan. Lisäksi kunta tarjoaa mahdollisuuksia aktiiviseen ja hyvinvoivaan elämään turvallisessa ja viihtyisässä elinympäristössä.

Hyvinvointipalvelut otsikko

Hyvinvointipalvelut

Sisältöjulkaisija

Riitta Lappalainen

Hyvinvointijohtaja
040 834 7185
riitta.lappalainen@liperi.fi
Keskustie 3, 83100 Liperi

Anna-Maija Mustonen

Toimistosihteeri
040 670 4392
anna-maija.mustonen@liperi.fi
Keskustie 3, 83100 Liperi

Opetus otsikko

Opetus

Opetus Liperi otsikko

Liperin koulu

Sisältöjulkaisija

Opetus Ylämylly otsikko

Ylämyllyn koulu

Sisältöjulkaisija

Riitta Hyttinen

Rehtori
050 342 8018
riitta.hyttinen@edu.liperi.fi
Patteristontie 12 e, 80400 Ylämylly

Pirjo Pasanen

Apulaisrehtori
0400 318 008
pirjo.pasanen@edu.liperi.fi
Koulutie 2, 83100 Liperi

Kai Koponen

Luokanopettaja/apulaisjohtaja
040 672 2282
kai.koponen@edu.liperi.fi
Patteristontie 12 a, 80400 Ylämylly

Tiina Hiltunen

Koulusihteeri
040 630 5944
tiina.hiltunen@edu.liperi.fi
Patteristontie 12 e, 80400 Ylämylly

Opetus Viinijärvi otsikko

Viinijärven koulu

Sisältöjulkaisija

Katja Ruotsalainen

Koulunjohtaja
040 555 4876
katja.ruotsalainen@edu.liperi.fi
Kirkkotie 4, 83400 Viinijärvi

Maija Kuronen

Koulusihteeri
0400 350 224
maija.kuronen@edu.liperi.fi
Kirkkotie 4, 83400 Viinijärvi

Opetus Salokylä otsikko

Salokylän koulu

Sisältöjulkaisija

Jaana Minkkinen

Salokylän koulunjohtaja
040 535 1088

Maija Kuronen

Koulusihteeri
0400 350 224
maija.kuronen@edu.liperi.fi
Kirkkotie 4, 83400 Viinijärvi

Opetus Mattisenlahti otsikko

Mattisenlahden koulu

Sisältöjulkaisija

Susanna Federley

Mattisenlahden koulunjohtaja
0400 130 076
susanna.federley@edu.liperi.fi
Mattisenlahden koulutie 7, 80400 Ylämylly

Maija Kuronen

Koulusihteeri
0400 350 224
maija.kuronen@edu.liperi.fi
Kirkkotie 4, 83400 Viinijärvi

Varhaiskasvatus otsikko

Varhaiskasvatus

Sisältöjulkaisija

Sirkka Helisten

Varhaiskasvatuksen johtaja
040 766 0940
sirkka.helisten@liperi.fi
Keskustie 3, 83100 Liperi

Aune Räsänen

Palvelusuunnittelija
0400 428 397
aune.rasanen@liperi.fi
Keskustie 3, 83100 Liperi

Sirpa Kivivuori

Toimistosihteeri
040 674 2820
sirpa.kivivuori@liperi.fi
Keskustie 3, 83100 Liperi

Mari Naumanen

Varhaiskasvatuksen vastaava
0400 152 880
mari.naumanen@edu.liperi.fi
Keskustie 3, 83100 Liperi

Sari Miinalainen

Varhaiskasvatuksen vastaava
040 714 0899
sari.miinalainen@edu.liperi.fi
Keskustie 3, 83100 Liperi

Annina Hirvonen

Varhaiskasvatuksen vastaava
040 740 1878
annina.hirvonen@edu.liperi.fi
Keskustie 3, 83100 Liperi

Sanna Partanen

Varhaiskasvatuksen vastaava
040 766 0950
sanna.partanen@edu.liperi.fi
Keskustie 3, 83100 Liperi

Sirpa Kinnunen

Varhaiskasvatuksen vastaava
050 341 5029
sirpa.kinnunen@edu.liperi.fi
Keskustie 3, 83100 Liperi

Vapaa-aikapalvelut otsikko

Vapaa-aikapalvelut 

Sisältöjulkaisija

Anu Koistinen

Vapaa-aikapäällikkö
0400 678 799
anu.koistinen@edu.liperi.fi
Keskustie 3, 83100 Liperi

Riitta Linkola

Vapaa-aikaohjaaja
0400 585 539
riitta.linkola@edu.liperi.fi
Koivutie 4, 83100 Liperi

Hennariikka Virtanen

Erityis- ja terveysliikunnanohjaaja
040 582 6726
hennariikka.virtanen@edu.liperi.fi
Koulukuja 3, 83100 Liperi

Petri Raatikainen

Vapaa-aikaohjaaja
040 821 8307
petri.raatikainen@edu.liperi.fi
Viljatie 1, 80400 Ylämylly

Miia Nivala

Vapaa-aikaohjaaja
040 670 6521
miia.nivala@edu.liperi.fi
Koivutie 4, 83100 Liperi

Mikael McKeough

Vapaa-aikaohjaaja
040 674 1748
mikael.mckeough@edu.liperi.fi
Kirkkotie 5, 83400 Viinijärvi

Pauliina Sormunen

Etsivä nuorisotyöntekijä
040 673 5106
pauliina.sormunen@edu.liperi.fi
Viljatie 1, 80400 Ylämylly

Uutisen lisäys (ylläpito)

angle-left Kela tiedottaa: etuuksien käsittelyn ja maksujen turvaaminen ensisijaista

Kela tiedottaa: etuuksien käsittelyn ja maksujen turvaaminen ensisijaista

Kela pyytää tiedotteessaan asiakkaitaan hoitamaan Kela-asiansa verkossa, jos se vain on mahdollista. Palvelupisteissä asiointia kannattaa välttää, jos asiointi muita palvelukanavia käyttämällä on mahdollista.

Press release in English below. Kela has taken steps to prepare for a corona virus epidemic - securing the processing and payment of benefits given priority.

Kela on varautunut koronavirusepidemiaan – etuuksien käsittelyn ja maksujen turvaaminen ensisijaista

Kela pyrkii hidastamaan koronaviruksen leviämistä asiakkaidensa ja henkilökuntansa keskuudessa. Ohjeita asiakkaille on koottu Ajankohtaista koronatilanteesta -sivulle. Sivua päivitetään tilanteen kehittyessä.

Kela pyytää asiakkaitaan hoitamaan Kela-asiansa verkossa, jos se vain on mahdollista. Palvelupisteissä asiointia kannattaa välttää, jos asiointi muita palvelukanavia käyttämällä on mahdollista.

Niiden asiakkaiden, jotka eivät käytä verkkoasiointia, kannattaa lähettää hakemukset ja liitteet Kelaan postitse. Hakemuslomakkeita voi tulostaa Kelan verkkosivuilta. Jos verkkoasiointi tai paperihakemusten postittaminen ei ole mahdollista, asiakas voi soittaa puhelinpalveluun tai varata soittoajan.

Kela on valmistautunut tilanteeseen, jossa palvelupisteitä suljetaan koronaviruksen leviämisen rajoittamiseksi. Tällöin palvelupisteissä työskentelevät palveluasiantuntijat siirtyvät palvelemaan asiakkaita puhelimitse ja verkossa.

Etuuksien käsittely voi ruuhkautua

Koronaviruksen leviäminen epidemiaksi voi vaikuttaa Kelan etuuksien käsittelyyn. Vaikutuksia selvitetään parhaillaan, ja niistä kerrotaan Ajankohtaista koronatilanteesta-sivulla. Sivulta löytyvät jatkossa linkit eri tilanteisiin liittyviin ohjeisiin ja tiedotteisiin.

Kelassa on varauduttu siihen, että sen eri toiminnot ovat turvattuja laajassa koronaviruksen aiheuttamassa epidemiassa. Tähän pyritään muun muassa ohjaamalla Kelan henkilöstöä etätyöhön. Työmatkat on lopetettu toistaiseksi. Kaikki ulkomailta palaavat Kelan työntekijät jäävät varotoimenpiteenä etätyöhön 14 vuorokaudeksi. Etätyöyhteyksien kapasiteettia on lisätty, jotta mahdollisimman moni kelalainen voi tehdä työtään kotoaan.

Hakemusten käsittely voi ruuhkautua epidemiatilanteessa. Tällöin Kela voi päättää, että käytettävissä olevat resurssit suunnataan välittömästi toimeentuloa turvaaviin etuuksiin.

Kela on varautunut sairauspäiväraha- ja tartuntatautipäivärahahakemusten kasvuun siirtämällä tarvittaessa henkilökuntaa niiden käsittelyyn.

Lue lisää

Ajankohtaista koronatilanteesta www.kela.fi/korona
Kelan asiakaspalvelu www.kela.fi/asiakaspalvelu
Näin varaat soittoajan www.kela.fi/varaa-aika
Kelan lomakkeet www.kela.fi/lomakkeet

---

Kela has taken steps to prepare for a corona virus epidemic - securing the processing and payment of benefits given priority

Kela strives to limit the spread of the corona virus among its customers and personnel. Instructions for customers will be available on the page Update on the coronasituation. The page will be updated as the situation evolves.

Kela asks customers to contact Kela online, whenever possible. Visits to Kela’s customer service points should be avoided if it is possible to contact Kela using some other service channel.

Customers who do not use Kela’s e-services can send applications and supporting documentation to Kela by mail. The application forms can be printed from Kela’s website. If it is not possible to use the e-services or send a paper form by mail, the customer can contact Kela’s telephone service or book an appointment for service by phone.

Kela has taken steps to prepare for a situation where customer service points may have to be closed to limit the spread of the corona virus. In such a case, the customer service advisors at the customer service points will shift their job tasks to providing service to customers by phone and online.

Possible delays in the processing of benefits

If the spread of the corona virus reaches epidemic proportions, this may affect the benefit processing at Kela. The effects are currently being investigated and information about them will be available on the page Update on the coronasituation. The page will contain links to instructions and notices for different situations.

Kela has taken steps to secure its operations even in the case of a widespread corona virus epidemic. One such step is for instance to recommend telecommuting for Kela’s personnel. All business trips have been discontinued until further notice. All Kela staff who return from abroad will as a precaution be ordered to telecommute from home for 14 days. The capacity of the telecommuting connections has been increased so that as many Kela staff as possible can work from home.

In case of an epidemic, there may be delays in the processing of applications. In such a case, Kela may decide that the available resources will immediately be concentrated on the benefits that are intended to secure people’s income.

Kela has taken steps to prepare for an increase in the number of applications for sickness allowance and sickness allowance on account of an infectious disease by assigning personnel to handle these cases, when necessary.

Read more

Update on the coronasituation www.kela.fi/web/en/corona (to be published soon)
Kela’s customer service hwww.kela.fi/web/en/customer-service
How to book an appointment for service by phone www.kela.fi/appointments
Kela’s forms www.kela.fi/forms

Liperin logo harmaalla pohjalla

SOME painikkeet

Sivu arviointi ja palaute