Navigaatiovalikko

Sidonnaisuusilmoitukset sisältö

Sidonnaisuusilmoitukset

Keskeisten päättäjien ja viranhaltijoiden sidonnaisuudet ovat kaikkien luettavissa.

Keskeisissä tehtävissä Liperissä toimivat luottamushenkilöt sekä viranhaltijat ilmoittavat julkisesti, missä kaikissa johtotehtävissä tai luottamustoimissa he toimivat Liperin kunnan lisäksi.

Kun sidonnaisuudet ovat kaikkien nähtävillä, päätöksenteko ja hallinto toimivat avoimesti ja liperiläiset pystyvät itse arvioimaan vaikuttavatko sidonnaisuudet päätöksiin.

Sidonnaisuusilmoitukset tehdään, että päätöksenteko olisi mahdollisimman avointa.

Sidonnaisuusilmoituksissa kerrotaan johtotehtävistä tai luottamustoimista elinkeinotoimintaa harjoittavissa yrityksissä ja muissa yhteisöissä, merkittävästä varallisuudestaan (liittyy elinkeinotoimintaan tai sijoitustoimintaan) sekä muistakin sidonnaisuuksista, joilla voi olla merkitystä luottamus- ja virkatehtävien hoitamisessa.

Ilmoitusvelvollisia luottamushenkilöitä ovat:

  • valtuuston puheenjohtaja ja varapuheenjohtajat
  • kunnanhallituksen puheenjohtajat, jäsenet ja varajäsenet
  • lautakunnan puheenjohtajat ja varapuheenjohtajat (myös keskusvaalilautakunta)
  • maankäyttö- ja rakennuslain tarkoittamia tehtäviä hoitavan toimielimen jäsenet (elinympäristölautakunta ja sen lupajaos) - velvollisuus koskee myös toimielinten varajäseniä

Viranhaltijoista ilmoitusvelvollisia ovat:

  • kunnanjohtaja
  • kunnanhallituksen ja lautakunnan esittelijät

Ilmoitukset ja muutokset

Ilmoitus sidonnaisuuksista täytyy tehdä kahden kuukauden kuluessa tehtävään valitsemisesta. Sidonnaisuusilmoitusta ei tarvitse tehdä vuosittain, mutta mahdolliset muutokset sidonnaisuuksissa on ilmoitettava heti.

Sidonnaisuusilmoituksen tai muutoksen aiemmin ilmoitettuun voit tehdä tästä

Sidonnaisuusilmoitusten rekisteriseloste 

Liperin kunnan sidonnaisuusilmoitukset voit katsoa tästä:

Sidonnaisuusilmoitukset_upote

Uutisen lisäys (ylläpito)

angle-left Varhaiskasvatusmaksujen hyvitys koronan aikana

Varhaiskasvatusmaksujen hyvitys koronan aikana

Hyvinvointilautakunta on tehnyt 19.3.2020 päätöksen varhaiskasvatuksen asiakasmaksujen hyvityksestä koronapandemian aikana.

Hyvitettävä aika on 18.3–13.4.2020.

Hyvitys voidaan tehdä takautuvasti, jos lapsi on ollut poissa 18.3–20.3 välisenä alkaen.

Teillä on nyt poikkeuksellisesti mahdollisuus käydä sähköisen hoitoaikojen varauskalenterin kautta laittamassa ”ennalta ilmoitettu” poissaolomerkintä. Tätä kautta maksuhyvitys siirtyy laskutukseen.

Jos lapsi on ollut kuluvalla viikolla (viikolla 12) hoidossa ja hän jää pois maanantaista 23.3 alkaen ja hän on poissa 13.4., hyvitys on vielä mahdollista.

Puinen puheenjohtajan nuija pöydällä

Lisätietoja:

SOME painikkeet

Sivu arviointi ja palaute