Psykologit ja kuraattorit pääkuva

Navigaatiovalikko

Psykologit ja kuraattorit sisältö

Psykologit ja kuraattorit

Koulukuraattori on apuna koulunkäyntiin tai ihmissuhteisiin liittyvissä vaikeuksissa ja pulmissa.

Koulukuraattori tukee koulunkäyntiä, kasvua ja kehitystä, ennaltaehkäisee koulunkäyntiin liittyvien vaikeuksien syntyä ja ratkoo jo syntyneitä pulmia. Kuraattori tekee yhteistyötä oppilaiden, vanhempien, opettajien, koko kouluyhteisön ja koulun ulkopuolisten viranomaisten sekä muiden asiantuntijoiden kanssa. Hän on myös koulun oppilashuoltotyöryhmän jäsen.

Yhteistyö kuraattorin kanssa perustuu luottamuksellisuuteen.

Kuraattorin työmenetelmiä ovat muun muassa keskustelut, haastattelut ja ohjaus. Oppilas voi hakeutua koulukuraattorin luo keskustelemaan oma-aloitteisesti.

Myös esimerkiksi opettaja tai terveydenhoitaja voi ohjata oppilaan koulukuraattorin luo. Kuraattori voi ohjata oppilasta ja perhettä myös eteenpäin koulun ulkopuolisen asiantuntijan vastaanotolle.

Kuraattori auttaa esimerkiksi näissä tilanteissa

  • koulunkäynnissä on haasteita, kuten runsaasti poissaoloja tai motivaation puutetta
  • koulunkäynti käy muulla tavalla raskaaksi
  • oppilasta kiusataan koulussa, kavereiden kanssa on pulmia tai hän on yksinäinen
  • perheessä tai vapaa-aikana on ongelmia
  • oppilaalla on käyttäytymisen haasteita tai hän käyttää päihteitä.

Täältä tavoitat koulukuraattorit

Sivuston tietoja päivitetään!

Psykologit ja kuraattorit katso myös nämä

Uutisen lisäys (ylläpito)

angle-left Joensuun seudun joukkoliikenne kysyy korona-ajan bussiliikenteen kokemuksista

Joensuun seudun joukkoliikenne kysyy korona-ajan bussiliikenteen kokemuksista

Kyselyssä kartoitetaan kokemusten lisäksi myös ideoita ja toiveita bussimatkustamisen turvallisuuden kehittämiseen. Kysely on avoinna tammikuun loppuun asti.

Joensuun seudun joukkoliikenne (JOJO) tekee kyselyn, jolla selvitetään matkustajien mielipiteitä ja kokemuksia korona-ajan julkisesta liikenteestä.

Koronaviruksen vaikutus näkyy myös Joensuun seudun julkisessa liikenteessä vähentyneinä matkustajamäärinä. Vuonna 2020 tehtiin JOJO-liikenteessä 1,7 miljoonaa matkaa. Vastaavasti vuoden 2019 matkamäärä oli 2,4 miljoonaa matkaa eli matkamäärät vähenivät 30 %.

Kyselyn tavoitteena on kerätä tietoa, kuinka JOJO-alueen busseissa matkustamisesta voitaisiin tehdä entistä turvallisempaa. Samalla kerätään materiaalia joukkoliikenteen markkinointiin, jota on tarkoitus tehostaa kevään aikana.

Kyselyssä on kymmenen kysymystä ja siihen on helppo ja nopea vastata. Kyselyssä kartoitetaan kokemusten lisäksi myös ideoita ja toiveita bussimatkustamisen turvallisuuden kehittämiseen.

Kyselyyn vastataan nimettömänä. Halutessaan voi osallistua myös arvontaan, jossa yhteystietonsa jättäneiden kesken arvotaan viisi kappaletta neljäntoista vuorokauden Waltti-lippuja Joensuun joukkoliikenteen JOJO -linjoille.

Kysely on avoinna tammikuun loppuun asti.

Uutinen julkaistu uudelleen url-osoitteen korjaamiseksi.

Kolme emojia eri ilmeillä, kasvoillaan JOJO-kasvomaskit

SOME painikkeet

 

Sivu arviointi ja palaute