Navigaatiovalikko

Maksut ja taksat sisältö

Maksut ja taksat

Täältä löydät Liperin kunnan käytössä olevat maksut ja taksat.

Maksuosoite

Liperin kunnan laskuilla on jatkossa Liperin Osuuspankin tilinumero FI98 5234 0320 0001 82.

E-lasku- tai suoramaksusopimuksen tehneille asiakkaille uusi tilinumero päivittyy automaattisesti ja maksut ohjautuvat seuraavan kerran kunnan uudelle tilille.

Jos olet paperilaskuasiakas ja sinulla on verkkopankissa tallennettuja maksupohjia, toivomme sinun muuttavan maksupohjiin kunnan uuden tilinumeron.

Aiemmin käytössä ollut Danske Bankin tili jää kuitenkin Liperin kunnan käyttöön, eli maksut välittyvät edelleen myös vanhoilla tilitiedoilla.

Laskutamme kuluttaja-asiakkaitamme e-laskulla, paperilaskulla tai suoramaksusopimuksella.

Suosittelemme siirtymistä e-laskuun.

Tarvittaessa lähetämme edelleen myös paperilaskuja

Kunnan laskut saat muutettua e-laskuiksi tehtyäsi sopimuksen omassa verkkopankissasi. Käytä tunnisteena Liperin kunnan edellisen laskun viitettä. Tämän jälkeen kaikki Liperin kunnan laskut tulevat verkkopankkiisi.

Elinympäristöpalvelujen taksat

2021

Vesihuoltolaitoksen taksa

Maankäytön taksa

Rakennusvalvonnan taksa

2020

Vesihuoltolaitoksen taksa

Hulevesitaksa

Maankäytön taksa

Maa-ainestaksa

Ympäristönsuojeluviranomaisen taksa

Rakennusvalvonnan taksa

Ruokapalvelun hinnasto

Jäähileaseman taksa, venepaikkamaksut, maankaatopaikka/romuajoneuvot, autopaikkamaksut, toiminta-alueen hyväksymisestä perittävä maksu, työ- ja palveluveloitukset, kunnan suostumus liikenteenohjauslaitteen asettamiseksi, arkistoselvitykset, asiakirjojen kopiointi/skannaus ym. palvelut

Uutisen lisäys (ylläpito)

angle-left Liperin kunnan työhyvinvointikyselyn tuloksissa positiivista virettä

Liperin kunnan työhyvinvointikyselyn tuloksissa positiivista virettä

Liperin kunta toteutti koko organisaation kattavan työhyvinvointikyselyn Kevan tarjoamalla verkkotyökalulla 04.09.2020–30.09.2020. Kokonaisuudessaan kyselyyn vastasi yhteensä 304 työntekijää. Kyselyn vastausprosentti oli noin 69,4 %.

Liperin kunta toteutti koko organisaation kattavan työhyvinvointikyselyn Kevan tarjoamalla verkkotyökalulla. Edellinen koko henkilöstölle suunnattu kysely toteutettiin vuonna 2018 ja tämän kyselyn tulokset ovat olleet vertailuaineistona.

Kysely toteutettiin sähköisenä kyselynä 04.09.2020–30.09.2020.

Kokonaisuudessaan kyselyyn vastasi yhteensä 304 työntekijää. Kyselyn vastausprosentti oli noin 69,4 %.

Parannuksia nähtävissä

Useimmissa kyselyn kohdissa oli nähtävissä merkittävää parannusta edellisen kyselyn tuloksiin.

Kehittämistä vaativia asioita ovat muun muassa:

  • Perehdyttäminen (19,5 % mielestä vaatii kehittämistä runsaasti)
  • Ajanhallinta ja priorisointi (28,8 % kokee, ettei ole aikaa tarpeeksi tehtävien hoitoon. Isoja vaihteluita eri alueilla)
  • Osallisuus (12,1 % kokee, ettei voi vaikuttaa työtänsä koskeviin asioihin)
  • Palautteen kerääminen asiakkailta ja palautteen hyödyntäminen (12 % kokee, ettei hyödynnetä, eroja eri alueilla)

Etenkin esimiestyö on kokonaisuudessaan parantunut vastaajien mukaan merkittävästi. Myös yllä mainituissa kehittämistä vaativissa asioissa oli tapahtunut parannuksia edelliseen kyselyyn verrattuna.

Nyt yli 72 % vastaajista suosittelisi Liperin kuntaa työpaikaksi, mikä on 11,3 %-yksikön parannus edelliseen tulokseen verrattuna.

61,4 % vastaajista on myös täysin tai melko samaa mieltä siitä, että yhteistyö eri yksiköiden välillä toimii hyvin. Kyselyn verrokkikunnissa luku on 56,8 %.

Noin kolme vastaajaa neljästä on sitä mieltä, että työ tarjoaa mahdollisuuden ammatilliseen kehittymiseen. Valtaosalle vastaajista (81 %) työn tavoitteet olivat hyvin selvillä.

Tulokset suunnitelmiksi

Tulosten perusteella voidaan todeta, että satsaukset esimieskoulutuksiin ovat olleet kannattavia ja että varhaisen tuen malli on saatu hyvin jalkautettua henkilöstön pariin.

Liperin kunnan henkilöstöpäällikkö Mari Pitkänen iloitsee positiivisesta vireestä vastauksissa.

- Näiden eteen on tehty töitä kaikilla tasoilla. Vaihtelua on luonnollisesti eri yksiköiden välillä, ja työhyvinvointikyselyn tarkoituksena onkin auttaa työhyvinvoinnin kehittämisessä, joten tulosten käsittely on yksi vaihe työhyvinvoinnin kehittämisessä. Saimme kyselyllä arvokasta tietoa jatkoa varten.

Pitkäsen mukaan seuraavaksi aloitetaan yksikkökohtaisten tulosten arviointi ja sen pohjalta laaditaan työyksikkökohtaiset toimenpidesuunnitelmat tilanteen edelleen kehittämiseksi.

- On tärkeää, että työssä voi hyvin!

Villasukkien peittämät jalat ja muki, taustalla takkatuli

SOME painikkeet

Sivu arviointi ja palaute