Navigaatiovalikko

Esityslistat ja pöytäkirjat sisältö

Esityslistat ja pöytäkirjat

Liperin kunnan päätöksentekoon liittyvät esityslistat ja tarkastetut pöytäkirjat ovat luettavissa Dynasty-asianhallintajärjestelmässä.

Dynastyssa voit selata esityslistoja ja pöytäkirjoja toimielimien mukaan.

Palvelussa on myös laaja haku, jolla voit hakea asiakirjoja tietyllä kokouspäivämäärällä, asiasanalla tai millä hyvänsä sanalla.

Tarkastetut pöytäkirjat ovat luettavissa heti kokouksen päätyttyä.

Tietosuojalainsäädäntö rajoittaa yksityishenkilöitä koskevien tietojen julkaisemista ja säilyttämistä verkkosivuilla. Tästä syystä pöytäkirjat poistetaan verkkosivuilta puolen vuoden säilyttämisen jälkeen ja lainsäädännön mukaan salassa pidettäviä ei julkaista.

Uutisen lisäys (ylläpito)

angle-left Yhteysviranomaisen lausunto Korpivaaran tuulipuistosta on valmistunut

Yhteysviranomaisen lausunto Korpivaaran tuulipuistosta on valmistunut

Yhteysviranomaisen lausunto on luettavissa vireillä olevien kaavojen aineistoissa. Puolustusvoimien lausunto Korpivaaran yhdeksän enintään 300 metrin korkuisen voimalan hankkeesta on kielteinen.

Yhteysviranomaisen lausunto Korpivaaran tuulivoimahankkeen ympäristövaikutusten arviointisuunnitelmasta on valmistunut ja se on luettavissa tästä linkistä sekä Liperin kunnan verkkosivulla www.liperi.fi/vireilla-olevat-kaavat Korpivaaran tuulipuiston osayleiskaavan aineistoissa.

Puolustusvoimien lausunto Korpivaaran yhdeksän enintään 300 metrin korkuisen voimalan hankkeesta saatiin myös huhtikuussa. Lausunto rajoittaa hankkeen enimmäislaajuutta eli on hankkeessa esitetylle tuulipuistolle kielteinen. Tuulivoimatoimija OX2 on aloittanut jatkokeskustelut hankelaajuudesta Puolustusvoimien kanssa. Aiemmalle Korpivaaran neljän voimalan hankkeelle saatiin aikanaan myönteinen lausunto.

Tuulivoimahankkeen kehitys ja ympäristöselvitykset jatkuvat ja OX2 jatkaa neuvotteluja Liperin kunnan ja ELY-keskuksen kanssa. Korpivaaran tuulivoimahankkeen uutiskirjeen postituslistalle voit liittyä tästä linkistä.

Kuvituskuva Jouttikallion tuulivoimapuistosta

Lisätietoja: