Uutiset pääkuva

Navigaatiovalikko

Sisältöjulkaisija

angle-left Muutoksia JOJO-liikenteessä talvikaudella 2022-2023

Muutoksia JOJO-liikenteessä talvikaudella 2022-2023

Liikennöinti Viinijärvi-Liperi -asiointiliikenteen linjalla 123 päättyy ja linjalta 129 vuoroja karsitaan vähäisen käytön vuoksi.

Seudullinen joukkoliikennejaosto on hyväksynyt JOJO-liikenteen reitit ja aikataulut aikataulukaudelle 11.8.2022–4.6.2023.

Liperi-Joensuu-Hammaslahti -liikenteeseen linjalle 101 lisätään muutamia vuoroja sunnuntai-aamuun ja koulupäiviin. Vähäisen käytön vuoksi liikennöinti päättyy Viinijärvi-Liperi -asiointiliikenteen linjalla 123 ja linjalta 129 karsitaan muutamia vuoroja.

Katso kaikki muutokset JOJOn sivuilta.

Asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset selvillä

Joensuun seudun joukkoliikenteessä toteutettiin asiakastyytyväisyystutkimus 30.3.-8.4.2022 ja 9.-19.5.2022. Vastauksia saatiin yhteensä 1114 kpl. Kyselyn toteutuksesta vastasi Roidu Oy. Kysely on tarkoitus toteuttaa jatkossa vähintään kaksi kertaa vuodessa. Kyselyn tuloksia hyödynnetään paikallisliikennekohteen sopimuksen mukaisessa kannustimien laskennassa sekä kaikkien liikennöintikohteiden kehittämisessä.

Asiakastyytyväisyyttä mitattiin neljällä kysymyksellä, joissa vastauksia annettiin asteikolla 1 (eri mieltä) – 5 (samaa mieltä). Vastaajat olivat tyytyväisimpiä kuljettajien asiakaspalveluun, keskiarvo 4,1. Heikoin arvosana tuli kysyttäessä bussien pysymisestä aikataulussa, keskiarvo 3,8. Yleisarvosana liikennöinnistä oli 4,0.

Tutkimuksessa selvitettiin myös NPS-luku (Net Promoter Score) eli suositteluindeksi. Sillä mitataan arvostelijoiden ja suosittelijoiden suhdetta. Joensuun seudun joukkoliikenteen NPS-luku oli tässä tutkimuksessa 46. Suosittelijoita oli 58,3 % ja arvostelijoita 12,1 %. Vastausten keskiarvo asteikolla 1­­‑10 oli 8,20.

Kyselyn tulokset löytyvät verkkosivuilta: Joensuun joukkoliikenteen asiakastyytyväisyys_2022

Busseja rivissä.